Now Reading
Κουράστηκες να νιώθεις συνεχώς κουρασμένη; Μάθε ποιοι μπορεί να είναι οι λόγοι.

Κουράστηκες να νιώθεις συνεχώς κουρασμένη; Μάθε ποιοι μπορεί να είναι οι λόγοι.

BIKY

Το να αισθάνεσαι κουρασμένη συνεχώς, είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο τον τελευταίο καιρό που το ακούω συνεχώς από πολλές γυναίκες. Δεν έχει να κάνει με το αν δουλεύεις, αν μένεις σπίτι ή αν ζεις μια φυσιολογική ζωή χωρίς σοβαρά προβλήματα υγείας. Είναι μια κατάσταση που συνδέεται περισσότερο με τις συνήθειες μας και τον τρόπο που ζούμε την καθημερινή μας ζωή και μπορεί να σου χτυπήσει την πόρτα ανά πάσα στιγμή.

Εάν νιώθεις διαρκώς εξαντλημένη και σπρώχνεις τον εαυτό σου κάθε πρωί να σηκωθεί από το κρεβάτι, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξεις είναι να εξασφαλίσεις πως κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες.  Εάν κοιμάσαι αρκετά και παρόλα αυτά η εξάντληση είναι ακόμα εκεί τότε προφανώς κάτι άλλο συμβαίνει και νιώθεις κουρασμένη συνέχεια.

Παρακάτω αναφέρω ορισμένους  από τους πιο συνηθισμένους λόγους που σε κάνουν να αισθάνεσαι πως έχεις στερέψει από ενέργεια.

Ορισμένοι από τους παρακάτω λόγους μπορούν να διορθωθούν σχετικά εύκολα άλλα οι πιο σοβαρές αιτίες ίσως απαιτούν να επισκεφτείς έναν γιατρό για να αποκλείσεις το ενδεχόμενο να οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Δεν έχεις σταθερό ύπνο.

Όπως ανέφερα παραπάνω ο οργανισμός σου χρειάζεται τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου καθημερινά προκειμένου να ξεκουραστεί. Αν κοιμάσαι λιγότερο ή αν κοιμάσαι περισσότερο από όσο χρειάζεσαι τότε βρίσκεσαι στο λάθος δρόμο. Προσπάθησε να κοιμάσαι ακριβώς όσο χρειάζεσαι ακολουθώντας μια σταθερή ρουτίνα ύπνου. Ιδανικά σε συνεχείς ώρες.

Αν ξυπνάς πολύ νωρίς και νιώθεις πως θέλεις να κοιμηθείς λίγο το μεσημέρι, μπορείς να ξαπλώσεις μια ωρίτσα να ξεκουραστείς. Πρόσεξε όμως μην παρακοιμηθείς και προσπάθησε να κρατήσεις σταθερή τη μία ώρα (άντε… μιάμιση) κάθε μεσημέρι. Το να κοιμάσαι ακανόνιστες ώρες μέσα στην ημέρα καθώς και ο πολύς ύπνος σε κάνει να αισθάνεσαι κουρασμένη.

Δεν τρως σωστά.

Εδώ τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά αλλά και πολύ απλά.  Δεν τρως πρωινό; Τρως σκουπίδια; Ενέργεια γιοκ! Τόσο απλά, τόσο ξεκάθαρα.

Αυτός είναι ένας τεράστιος λόγος που νιώθεις συνέχεια κουρασμένη. Έχουμε ακούσει να μας το λένε όλοι. Η μάνα μας , η γιαγιά μας, ο γιατρός μας, οι φίλες μας… όλοι. Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.
Και όμως οι περισσότερες από μας το παραλείπουμε σε τακτική βάση ή χώνουμε στο στόμα κάνα δυο κουλουράκια μαζί με τον καφέ και αυτό ήταν. Αφιέρωσε λίγο χρόνο κάθε πρωί να ετοιμάσεις για τον εαυτό σου ένα υγιεινό πρωινό ώστε να πάρεις την ενέργεια που χρειάζεσαι.

Μια διατροφή που δεν είναι ισορροπημένη μπορεί να οδηγήσει σε ένα σωρό ελλείψεις που μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις εξάντληση. Χρειάζεσαι σίδηρο, χρειάζεσαι μαγνήσιο, βιταμίνη Β. Τρώγε τροφές που σου παρέχουν βιταμίνες, φρέσκες τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Ελάττωσε τη ζάχαρη, τα πολλά λίπη, τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Κάνε μια έρευνα στο διαδίκτυο για τροφές που σου δίνουν ενέργεια και βρες τι σου ταιριάζει. Επέλεξε σοφά τι θα βάλεις στο σώμα σου.

Δεν πίνεις αρκετά υγρά.

Ακόμη και η ελαφριά αφυδάτωση μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη διάθεσή σου και στα επίπεδα της ενέργειας σου. Όταν δεν λαμβάνεις την επαρκή για τον οργανισμό σου ποσότητα σε υγρά, πέφτει η αρτηριακή σου πίεση και φτάνει λιγότερο οξυγόνο στον εγκέφαλό σου. Η αλλαγή στη διάθεσή σου, το αίσθημα της νύστας και η κούραση είναι άμεσο αποτέλεσμα της απώλειας οξυγόνου. Ακόμη και αν η αφυδάτωσή σου είναι ήπια, θα αισθανθείς αυτά τα αποτελέσματα και θα νιώθεις πιο αργή και εξαντλημένη.

Φρόντιζε μέσα στην ημέρα να δροσίζεις τον οργανισμό σου. Ξεκίνα τη μέρα σου με ένα ποτήρι νερό. Έχε ένα μπουκαλάκι νερό πάντα δίπλα σου, αν μπορείς, για να το θυμάσαι. Μπορείς να επίσης να πίνεις χυμούς και να τρως φρούτα και λαχανικά κατά τη διάρκεια της μέρας, ώστε να καλύψεις την ποσότητα υγρών που χρειάζεσαι.

Κάνεις καθιστική ζωή.

Το να βάλεις την κίνηση στη ζωή σου βοηθά σημαντικά να απαλλαγείς από την διαρκή κούραση. Ιδανικά μας συνιστούν οι ειδικοί  να ασκούμαστε τουλάχιστον 40 λεπτά την ημέρα, 4 ημέρες την εβδομάδα. Η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά για τον εαυτό σου και δίνουν ώθηση στην ενέργειά σου.

Εάν είσαι σαν εμένα όμως που δεν τα πάω και τόσο καλά με την τακτική άσκηση φρόντισε τουλάχιστον να κινείσαι όσο μπορείς περισσότερο.
Κάνε μια βόλτα με το σκύλο ή τα παιδιά σου περπατώντας.
Επέλεξε να ανέβεις τις σκάλες αντί να χρησιμοποιήσεις το ασανσέρ.
Κάνε βαθιά καθίσματα την ώρα που μιλάς στο τηλέφωνο.
Χόρεψε σε ξέφρενους ρυθμούς με το παιδί σου. Θα δεις πόσο θα το ευχαριστηθείτε και οι δύο.

Αν η δουλειά σου απαιτεί να είσαι καρφωμένη σε μια καρέκλα μπορείς να κάνεις διαλείμματα του μισού λεπτού όσο πιο τακτικά θυμάσαι και να σηκώνεσαι για λίγο. Κάνε επιτόπου έντονο τζόκινγκ για μισό λεπτό. Ανέβασε τους χτύπους της καρδιάς. Κουνήσου! Θα δεις τη διάθεση σου να αλλάζει και θα νιώσεις πιο ενεργητική.

Πίνεις πολύ καφέ.

Είμαι σίγουρη ότι αυτό θα πονέσει τις περισσότερες που θα το διαβάσουν άλλα θα πρέπει να προσέξεις πόσο καφέ πίνεις, καθώς και τις ώρες που τον πίνεις. Η καφεΐνη έχει επίδραση περίπου 4 με 6 ώρες. Αν πίνεις περισσότερο από έναν καφέ την ημέρα ή πίνεις τον καφέ σου διπλό, η καφεΐνη θα παραμείνει στον οργανισμό σου περισσότερο απ’ όσο νομίζεις.

Αν έχεις αναπτύξει μα σχέση εξάρτησης με την καφεΐνη και περιμένεις πώς και πώς να πιείς δυο τζούρες καφέ για να ανοίξει το μάτι και ένα καφεδάκι το απόγευμα για να την παλέψεις μέχρι το βράδυ, τότε δυστυχώς όλο και παραπάνω θα χρειάζεσαι τον καφέ για να αισθανθείς φυσιολογικά. Και η έλλειψη της καφεΐνης θα σου προκαλεί το αίσθημα της κούρασης.

Φρόντισε ο τελευταίος καφές που θα πιείς να είναι τουλάχιστον 6 ώρες (ιδανικά 8) πριν τον ύπνο. Η καφεΐνη επιδρά στον σύστημά σου ακόμη και όταν εσύ κοιμάσαι με αποτέλεσμα να επηρεάζει τον ύπνο σου και να ξυπνάς ακόμη πιο κουρασμένη.

Πίνεις πολύ αλκοόλ.

Φυσικά θα γνωρίζεις πως το αλκοόλ κάνει κακό στην υγεία σου. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι ενώ φαινομενικά σου προκαλεί μια ελαφριά υπνηλία, στην πραγματικότητα προκαλεί υψηλή αρτηριακή πίεση και αυτό επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σου.

Συνήθιζα να πίνω πολύ αλκοόλ και για πολλά χρόνια. Κοιμόμουν πολύ και ξυπνούσα σχεδόν πάντα κουρασμένη. Όσοι με γνωρίζουν από παλιά θα δυσκολευτούν πιθανόν να το πιστέψουν άλλα έχω να βάλω αλκοόλ στο στόμα μου εδώ και δύο χρόνια.

Το να το κόψεις μαχαίρι είναι μια δύσκολη υπόθεση άλλα θα σου πρότεινα τουλάχιστον να κρατάς το μέτρο. Θα παρατηρήσεις πως χωρίς πολύ αλκοόλ θα ξεκουράζεσαι περισσότερο κατά τον ύπνο και θα ξυπνάς με πολύ περισσότερη ενέργεια.

Ακαταστασία.

Όπου γυρίσεις το κεφάλι σου βλέπεις πράγματα; Ψάχνεις κάτι και δεν μπορείς να το βρεις μέσα στο χαμό που επικρατεί; Το γραφείο σου είναι γεμάτο χαρτιά;
Όταν στο χώρο μας υπάρχει ακαταστασία σύμφωνα με έρευνες ο εγκέφαλός μας δέχεται πίεση με αποτέλεσμα να έχουμε μειωμένη συγκέντρωση και αίσθημα κούρασης.

See Also

Υγιεινός τρόπος ζωής
See Also

Πως να βάλω προτεραιότητες
See Also

Πάρε τη ζωή σου στα χέρια σου
See Also

καλοκαιρινές αναμνήσεις
See Also

Άλλαξε συνήθειες-άλλαξε ζωή
See Also

Το μενού της εβδομάδας
See Also

Κεράσματα για το σχολείο
See Also

Απλή ζωή
See Also


See Also

Το παιδί μου δεν κοιμάται
See Also


See Also


See Also


See Also


See Also


See Also


See Also

Τι μπορεί να σκαρφιστεί το παιδί όταν δεν θέλει να κοιμηθεί

Δοκίμασε να τακτοποιήσεις και να καθαρίσεις μια μικρή περιοχή και παρατήρησε πώς αλλάζει το επίπεδο της ενέργειάς σου και ή διάθεσή σου.

Περνάς πολλές ώρες μπροστά σε οθόνες.

Σίγουρα θα το έχεις ξανακούσει κάπου πως το να περνάς πολλές  ώρες μέσα στην ημέρα μπροστά σε μια οθόνη σε κάνει να αισθάνεσαι κουρασμένη. Η ψυχική σου υγεία επηρεάζεται καθώς επίσης και ο ύπνος σου.

Είτε το απαιτεί η δουλειά σου να είσαι στον υπολογιστή είτε πρόκειται για σερφάρισμα στο ίντερνετ από το κινητό σου, η παρατεταμένη χρήση τους προκαλεί θόλωση όρασης, αίσθημα κόπωσης και πονοκεφάλους.

Μπορεί να έχεις κατάθλιψη.

Το αίσθημα της συνεχόμενης κούρασης είναι ένα από τα συνηθισμένα συμπτώματα της κατάθλιψης, μαζί με άλλα πολλά όπως αυξημένο άγχος, απώλεια ή αύξηση του βάρους σου, έλλειψη όρεξης και άλλα.

Αν ανησυχείς ότι ενδέχεται να έχεις κατάθλιψη και αφού έχεις πρώτα αποκλείσει το ενδεχόμενο να έχεις κάτι παθολογικό, καλό είναι να απευθυνθείς σε κάποιον ψυχολόγο.

Πότε να πας στο γιατρό;

Εάν κοιμάσαι όσο χρειάζεται, τρως σωστά και παρόλα αυτά νιώθεις να εξαντλείσαι με την παραμικρή δραστηριότητα χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος που να δικαιολογεί την συνεχόμενη κούραση που νιώθεις, τότε καλό θα ήταν να πάρεις και τη γνώμη κάποιου γιατρού. Ο γιατρός θα ελέγξει αν υπάρχει οργανικό ή ψυχολογικό πρόβλημα και θα σε συμβουλέψει για το τι θα κάνεις στη συνέχεια.

Θέλεις να υποστηρίξεις το Simple Happy;

♥Μπορείς να με ακολουθήσεις σε Facebook, Instagram  και  Pinterest

♥Μοιράσου το άρθρο με κάποιον που πιστεύεις ότι μπορεί να τον ενδιαφέρει.

♥Κάνε τις αγορές σου από τους παρακάτω συνδέσμους:

Public.gr,   e-shop.gr Trelanemas.gr και   esmarket.gr

Κάνοντας τις αγορές σου από τους παραπάνω συνδέσμους  ένα μικρό μέρος των χρημάτων επιστρέφει στο Simplehappy.gr χωρίς κάποια επιπλέον χρέωση για σένα.

What's Your Reaction?
Αγαπώ
0
Δεν είμαι σίγουρη
0
Ενθουσιασμένη
0
Μη ξεράσω...
0
Χαρούμενη
0

Simple Happy | Copyright © 2020.

ALL RIGHTS RESERVED.

Scroll To Top