Now Reading
Μάχη με το ξυπνητήρι. 6+3 tips για να βγεις νικητής!

Μάχη με το ξυπνητήρι. 6+3 tips για να βγεις νικητής!

BIKY

Είσαι και εσύ από αυτούς που μόλις ακούσουν το πρωί το ξυπνητήρι πατάνε την αναβολή και γυρνούν πλευρό να χορτάσουν λίγο ακόμη τον ύπνο τους; Εάν πιστεύεις πως με μερικά επιπλέον λεπτά ύπνου θα γεμίσεις με περισσότερη ενέργεια τις μπαταρίες σου κάνεις λάθος

Σε αυτό το άρθρο θα βρεις μερικές συμβουλές για να καταφέρεις να απαλλαγείς από την κακιά συνήθεια να πατάς το κουμπί της αναβολής.

 

 Γιατί να μην κοιμηθώ λίγο ακόμη;

 

Οι ειδικοί προειδοποιούν πως δεν υπάρχει χειρότερος τρόπος να ξεκινήσουμε την ημέρα μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο υπνάκος που παίρνουμε μόλις πατήσουμε το snooze είναι πολύ χαμηλός σε ποιότητα και αντί να μας αναζωογονεί μας κάνει λιγότερο παραγωγικούς στην διάρκεια της ημέρας.

Ο Robert S. Rosenberg, διευθυντής σε ένα Κέντρο διαταραχών ύπνου της Αριζόνα μας λέει πως πατώντας την αναβολή στο ξυπνητήρι μας βάζουμε τον εαυτό μας μέσα σε έναν νέο κύκλο ύπνου χωρίς όμως να δίνουμε και τον αντίστοιχο χρόνο που απαιτείται για να τον ολοκληρώσουμε. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που οι επιστήμονες ονομάζουν αδράνεια ύπνου (Sleep inertia).

Αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα επίμονο χασμουρητό για αρκετή ώρα μετά μέσα στην ημέρα καθώς επίσης και σε άλλες αρνητικές επιπτώσεις όπως θυμό, μειωμένη συγκέντρωση και μνήμη, μειωμένο χρόνο αντίδρασης και μια γενικότερη αίσθηση έλλειψης ευεξίας.

Γιατί να κρατάμε αυτή την κακή συνήθεια αφού δεν έχουμε κανένα όφελος από αυτή αλλά αντίθετα δημιουργούμε σύγχυση στον οργανισμό μας και δεν είμαστε παραγωγικοί;

νίκησε το ξυπνητήρι

Πώς θα καταφέρω να μην πατήσω την αναβολή

 

Προσωπικά για πολλά χρόνια δεν ήμουν αυτό που λέμε ‘πρωινός τύπος’ και γνωρίζω πολύ καλά πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να κόψουμε αυτή τη συνήθεια. Έκανα πολλές αποτυχημένες προσπάθειες μέχρι να καταφέρω να κατακτήσω το πρωινό ξύπνημα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι άλλαξε η σχέση μου τον ύπνο. Ακόμη αγαπώ τον ύπνο και σε κάθε ευκαιρία θα κοιμάμαι λίγο παραπάνω αλλά τώρα πια το κάνω  μόνο όταν ξέρω ότι δεν έχω καμία υποχρέωση.

Το κλειδί είναι να καταλάβεις πως για να κόψεις αυτή την συνήθεια χρειάζεται να αλλάξεις κάποιες άλλες μικρές συνήθειες που αφορούν τον ύπνο και τη διαμόρφωση του χώρου που κοιμάσαι.

Δες τι βοήθησε εμένα να ξυπνώ με ευκολία το πρωί χωρίς να πατώ την αναβολή στο ξυπνητήρι μου. Σίγουρα κάτι θα δουλέψει και για σένα.

1. Βάλε το ξυπνητήρι σου κάπου που δεν το φτάνεις εύκολα

Αυτό είναι το πρώτο και κατά τη γνώμη μου το  σημαντικότερο που πρέπει να κάνεις. Το να κρατάς το ξυπνητήρι ή το κινητό σου δίπλα από το κρεβάτι σου είναι σα να βάζεις οι ίδιος τρικλοποδιά στον εαυτό σου.

Ακούμπησε το ξυπνητήρι σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο έτσι ώστε να χρειαστεί να σηκωθείς για να το απενεργοποιήσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα αναγκάσεις τον εαυτό σου να σηκωθεί από το κρεββάτι και θα έχεις πετύχει το πιο δύσκολο κομμάτι. Έπειτα το πιο πιθανό αν σηκωθείς είναι να μείνεις όρθια.

2. Άνοιξε τα παντζούρια

Μόλις σηκωθείς για να κλείσεις το ξυπνητήρι  είναι πιθανό να σκεφτείς να ξαναπάς προς το κρεβάτι να κάνεις ότι έχεις συνηθίσει μέχρι σήμερα. Να ξανακοιμηθείς.

Μην πέσεις στην παγίδα. Αντί αυτού κατευθύνσου προς το παράθυρο, τραβήξτε τις κουρτίνες και άνοιξε τα παντζούρια σου. Εάν είναι πολύ πρωί και δεν έχει ακόμη ξημερώσει καλά άνοιξε τα φώτα. Ο φωτισμός θα δώσει το μήνυμα στον εγκέφαλο σου πως ήρθε η ώρα να ξυπνήσεις.

3. Ακολούθησε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου

Είναι σημαντικό να κοιμάσαι και να ξυπνάς τις ίδιες ώρες περίπου σε τακτική βάση. Καθώς επίσης  και να συμπληρώνεις τουλάχιστον 7 με 8 ώρες ύπνου καθημερινά. Αυτό θα ρυθμίσει το βιολογικό σου ρολόι και θα κάνει το πρωινό ξύπνημα πιο εύκολη υπόθεση για σένα.

4. Κοιμήσου πιο νωρίς

Εάν συνηθίζεις να ξαγρυπνάς βλέποντας τηλεόραση ή χαζεύοντας στο κινητό μην έχεις αυταπάτες  πως θα καταφέρεις με ευκολία να ξυπνάς το πρωί. Εάν πραγματικά θέλεις να κατακτήσεις το πρωινό ξύπνημα θα πρέπει να προσαρμόσεις και το πρόγραμμα σου ανάλογα.

Δεν γίνετε φυσικά από τη μια μέρα στην άλλη όπως έχω αναφερθεί και σε άλλο άρθρο, χρειάζεται κάποιος βηματισμός. Ξεκίνα με μικρά βήματα. Στην αρχή 15 λεπτά πιο νωρίς, μετά άλλα 15 και πάει λέγοντας. Έτσι είναι πολύ πιο πιθανό να τα καταφέρεις.

5. Βάλε έναν χαρούμενο ήχο

Δοκίμασε αντί για τον άχαρο ήχο του ξυπνητηριού να ορίσεις ως ξυπνητήρι κάποιο από τα αγαπημένα σου τραγούδια. Θα μπορούσες να ορίσεις και διαφορετικά τραγούδια για διαφορετικές ημέρες. Είναι πολύ πιο διασκεδαστικό να ξυπνάμε με ένα χαρούμενο άκουσμα που μας ευχαριστεί και πολύ πιο πιθανό να ξυπνήσουμε με καλή διάθεση. Θα πρότεινα να μην επιλέξεις μπαλάντα άλλα κάποιο χαρούμενο ρυθμικό κομμάτι!

6. Δώσε στον εαυτό σου έναν καλό λόγο για να ξυπνήσεις

Σχεδίασε το πρωινό σου έτσι ώστε να δώσεις στον εαυτό σου ένα συναρπαστικό κίνητρο για να βγει από το κρεβάτι. Ακόμη κι αν πρόκειται να ξυπνήσεις για να πας στη δουλειά σου ή να ετοιμάσεις τα παιδιά για το σχολείο, ξύπνα λίγα λεπτά πιο νωρίς και προγραμμάτισε μια ευχάριστη πρωινή ρουτίνα αποκλειστικά για σένα. Κάνε κάτι που θα σε ενεργοποιήσει.

Μπορείς για παράδειγμα να ξυπνήσεις 30 λεπτά πιο πριν, να βάλεις μουσική και να κάνεις λίγη γυμναστική. Να διαβάσεις ή να ακούσεις κάτι που θα σε παρακινήσει. Η απλά να φτιάξεις ένα πρωινό για σένα. Οτιδήποτε είναι αυτό που σε ευχαριστεί. Απλά πες πως αυτή είναι η δική σου ώρα.

Το να βάλεις μια ευχάριστη ρουτίνα στα πρωινά σου αυξάνει τις πιθανότητες να θέλεις να σηκωθείς από το κρεβάτι.

+3. Κοιμήσου ποιοτικά

Πολλές φορές έχουμε ακούσει τη φράση ‘ ένα υπέροχο πρωινό ξεκινάει από το προηγούμενο βράδυ’. Εκτός από το να κοιμάσαι νωρίς υπάρχουν 3 ακόμη πράγματα που μπορείς να κάνεις για να απολαύσεις έναν πιο ποιοτικό ύπνο.

See Also

Τι μπορεί να σκαρφιστεί το παιδί όταν δεν θέλει να κοιμηθεί

Πρώτον και  πολύ σημαντικό
‘Πες όχι στις οθόνες’ μια ώρα πριν τον ύπνο. Οι οθόνες εκπέμπουν μπλε φως δίνοντας μήνυμα στον εγκέφαλο να μείνουμε ξύπνιοι για περισσότερη ώρα. Ιδανικά αφαίρεσε την τηλεόραση από το υπνοδωμάτιο και διαβάστε ένα βιβλίο για να χαλαρώσεις.

Δεύτερον μεγάλη σημασία έχει ο χώρος που κοιμόμαστε.
Η κρεβατοκάμαρα σου θα πρέπει να είναι ένας τόπος που σε ηρεμεί. Το να έχουμε ένα δωμάτιο γεμάτο πράγματα και ακαταστασία δεν ευνοεί καθόλου τον ποιοτικό ύπνο. Αφαίρεσε ότι δεν χρειάζεσαι από την κρεβατοκάμαρα σου και σκέψου τι μπορείς να αλλάξεις για να την κάνεις πιο γαλήνια.

Και τρίτον άδειασε το μυαλό σου στο χαρτί.
Γράψε σε ένα χαρτί, ημερολόγιο, κινητό, οπουδήποτε, πράγματα που έχεις να κάνεις την επόμενη μέρα, οτιδήποτε σε απασχολεί και πρέπει να ερευνήσεις γι αυτό,  και γενικότερα ότι τριγυρίζει στο μυαλό σου που είναι πιθανόν να μην σε αφήσει να κοιμηθείς στη συνέχεια.

Εγώ έχω πάντα ένα μπλοκάκι δίπλα στο κομοδίνο και μόλις μου έρθει κάτι στο μυαλό που ξέχασα να το γράψω στην ατζέντα μου, ή κάποια ιδέα που ήρθε και δεν θέλω να ξεχάσω, ανοίγω τα μάτια και το γράφω αμέσως. Με τον τρόπο αυτό αποδεσμεύω το νου από το να σκεφτεί κάτι άλλο για το συγκεκριμένο ζήτημα. Θα ασχοληθώ με αυτό αύριο.

Μήπως ήρθε ή ώρα να γίνεις πρωινός τύπος;

 

Μπορεί να πιστεύεις πως πατώντας την αναβολή του ξυπνητηριού θα επωφεληθείς μερικά λεπτά ύπνου ακόμη αλλά στην πραγματικότητα είναι μια από τις χειρότερες συνήθειες. Το να πατάς την αναβολή στο ξυπνητήρι σου , σου δίνει μία αίσθηση ατονίας και σε κάνει νευρικό και αντιπαραγωγικό για κάμποσες  ώρες μέσα στην ημέρα σου.

Τα καλά νέα είναι πως βάζοντας τις παραπάνω μικρές συνήθειες στη ζωή σου μπορείς και συ να γίνεις πρωινός τύπος. Και πίστεψέ με τα οφέλη που θα απολαύσεις στην υγεία σου, στην εργασία σου και στην καθημερινή σου ζωή γενικότερα είναι πολύ περισσότερα.

Θέλεις να υποστηρίξεις το Simple Happy;

♥Μπορείς να με ακολουθήσεις σε Facebook, Instagram  και  Pinterest

♥Μοιράσου το άρθρο με κάποιον που πιστεύεις ότι μπορεί να τον ενδιαφέρει.

♥Κάνε τις αγορές σου από τους παρακάτω συνδέσμους:

Public.gr,   e-shop.gr Trelanemas.gr και   esmarket.gr

Κάνοντας τις αγορές σου από τους παραπάνω συνδέσμους  ένα μικρό μέρος των χρημάτων επιστρέφει στο Simplehappy.gr χωρίς κάποια επιπλέον χρέωση για σένα.

What's Your Reaction?
Αγαπώ
1
Δεν είμαι σίγουρη
0
Ενθουσιασμένη
0
Μη ξεράσω...
0
Χαρούμενη
0

Simple Happy | Copyright © 2020.

ALL RIGHTS RESERVED.

Scroll To Top